Indledning

www.zoey.dk ejes og drives af ZOEY ApS, CVR. nr. 40159843.

Kontaktoplysninger:

ZOEY 
Neptunvej 18 
8960 Randers SØ
Danmark 
Tlf. (+45) 25 35 70 00
Email: office@zoey.dk

Praksis
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle aftaler, som en forbruger (herefter kaldet ”du”) indgår med ZOEY. Når du placerer en bestilling hos os, accepterer du de vilkår og betingelser, som gælder hos os på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling. Sørg for, at du har læst og forstået de gældende vilkår og betingelser, inden du afgiver din bestilling. Vi forbeholder os ret til at ændre vilkår fra tid til anden uden yderligere varsel.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på www.zoey.dk og til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling
www.zoey.dk er åben 24 timer i døgnet, og det er derfor næsten altid muligt for dig at handle hos os. Det kan dog ske, at vi lukker butikken på grund af vedligeholdelse. Det vil kun være muligt at foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at gennemføre en handel på www.zoey.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog stadigvæk handle hos os, såfremt du har indhentet din værges accept.

For at lave en bestilling hos os, vælger du de varer, du ønsker at købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan løbende tjekke og rette i indholdet af indkøbskurven samt tjekke prisen på varerne, indtil det tidspunkt hvor du afgiver din endelige bestilling. 

Når du er klar til at ligge den endelige bestilling, klikker du på ”til kassen”, hvorefter du skal indtaste dit navn, adresse, e-mail, tlf. nr., betalingsform og vælge leveringsform.

Alle priser er dagspriser og er inklusiv moms. Hvis du leder efter en speciel vare, der ikke er at finde på webshoppen, er du velkommen til at kontakte os på office@zoey.dk og vi vil forsøge at skaffe varen hjem til dig.

Fragt
Hos ZOEY leverer vi din bestilling gratis hvis du køber for 499 dkr eller derover og anvender GLS til levering. Du kan enten få pakken leveret til en GLS Pakkeshop eller en erhvervsadresse.

På hverdage tilstræber vi at holde leveringstiden på 1-4 hverdage. I tilfælde af helligdage og under udsalg kan der dog gå lidt flere dage. Hvis du afgiver din bestilling inden kl. 11 på hverdage, vil vi bestræbe os på, at sende den til dig samme dag, hvorved du allerede vil have varerne dagen efter.

Levering

Når du får din pakke leveret gennem GLS sendes den til et afhentningssted i nærheden af, hvor du bor. Du vælger helt frit blandt mere end 900 steder i Danmark, hvor du kan afhente din pakke. Dvs. pakken bliver ikke forsøgt leveret hjemme hos dig. Du kan typisk hente pakken alle ugens 7 dage og i nogle GLS Pakkeshop helt til kl. 22.00. Du kan afhente din pakke i op til 5 dage efter ankomst. Bliver pakken ikke afhentet, vil den blive returneret til ZOEY. Uafhentede pakker vil blive trukket et forsendelsesgebyr på kr. 29,-.

Sådan fungerer det:

Du vælger, hvilken GLS Pakkeshop du ønsker at hente din pakke i og afslutter din ordre helt normalt. Husk at indtaste din adresse helt korrekt. Der kommer ingen valgmuligheder frem, hvis systemet ikke kan genkende din adresse.

Post Danmark sender dig en e-mail, når pakken er afsendt fra deres central og er på vej mod din pakkeshop. I denne e-mail står der, hvornår du kan afhente pakken. Har du indtastet dit mobilnummer ved bestilling, vil du også modtage en sms.

Du afhenter pakken medbringende den tilsendte sms eller det pakkenummer, som du har fået oplyst samt gyldig billedlegitimation.

Du kan finde ud af, hvor der ligger en pakkeshop nær dig her.

Du kan også få leveret din pakke til en erhvervsadresse.

Sikker betaling
Det er sikkert at handle med kreditkort og på www.zoey.dk. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer), som er en krypteringsteknik af høj sikkerhedsstandard. Det betyder, at dine informationer sendes via. en sikker forbindelse, således at dine kortoplysninger kun kan læses af NETS, og hverken webshoppen eller andre har mulighed for at se disse oplysninger. Som betalingsgateway benytter vi QuickPay, som er certificeret efter PCI-standarden.

Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, JCB, America Express og Maestro. Vi opkræver ikke gebyr ved brug af betalingskort, og vi trækker først pengene for din bestilling, når disse er afsendt fra vores lager.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har lagt en bestilling hos os, vil du modtage en kvittering for vores modtagelse af denne. Fra det øjeblik hvor du modtager en ordrebekræftelse fra os på e-mail, er der indgået en bindende købsaftale.

14 dages fortrydelsesret 
Du har 14 dages fuld returret gældende fra den dag, du modtager din vare, når du handler på www.zoey.dk. I denne periode kan du meddele os, at du fortryder købet og derpå skal varen returneres til os. Returretten gælder kun for varer i ubrugt stand. Som forbruger må du kun tage varen i øjesyn, hvilket vil sige, at du kun må afprøve dit køb, som du ville gøre det i en fysisk butik. Du må efter modtagelse af en vare kun håndtere den på en sådan måde, at du kan fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Er varen brugt, returnerer vi kun en del eller intet af købsprisen. En evt. værdiforringelse betales af dig som forbruger. Værdien af varen fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.

Fortrydelsesretten gælder 14 dage fra den dag, du modtager varen. Hvis returretten udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges denne til den herefter først kommende hverdag. I tilfælde af flere varer, som er lavet i en samlet bestilling, men leveres enkeltvis, eller en vare som leveres i flere partier, løber returretten fra modtagelsen af den sidste vare / parti.

Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele os herom senest 14 dage efter den dag, du modtager varen. Det vil sige, at du ikke kan fortryde dit køb ved passivitet.

Returnering 
Hvis du fortryder dit køb, skal varen returneres til:

 

ZOEY
Neptunvej 18
8960 Randers SØ
Danmark

Ved returnering skal du sørge for, at varen er pakket forsvarligt ind, idet du selv har ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Vi opfordrer dig derfor altid til at gemme postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du afholder selv udgifterne til returnering af en vare, når du fortryder købet. Ved at bruge den vedlagte retur fragtlabel fra GLS, er din returpakke forsikret, og du kan derfor med fordel benytte denne. Vi fratrækker dit køb DKK 29,- til dækning af fragtomkostningerne. Da din returvare skal sælges igen, beder vi dig returnerer varen i original indpakning med hængemærker etc. Varer uden hængemærker tages ikke retur.

VIGTIGT
Venligst returner din vare hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har givet besked om fortrydelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returseddel
Du skal udfylde og vedlægge den medfølgende returseddel- Bemærk, at vi vedlægger en returseddel i alle vores forsendelser.

Tilbagebetaling
Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto. Tilbagebetalingen sker inden for 14 dage fra den dag, vi har modtaget pakken. For at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort tilbagebetaler vi kun til det kreditkort, som varen er blevet købt med. Vi forbeholder os ret til at tilbageholde betaling, indtil vi har modtaget den returnerede vare eller har modtaget dokumentation for, at varen er returneret.

BEMÆRK: Hvis varens værdi er forringet, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette kan ske fordi:

- du har taget varen i brug,
- varen er blevet beskadiget, mens du har haft ansvaret for den,
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt for at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamationer
Dit køb af omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten, afhængigt af den konkrete situation, kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.

Det er naturligvis et krav, at der er tale om en berettiget reklamation, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, slitage eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Derfor anbefaler vi, at du reklamerer hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er blevet opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til office@zoey.dk eller telefonisk på (+45) 25 35 70 00, hvorefter du vil modtage videre instruktioner.

Varen skal sendes til:

ZOEY
Neptunvej 18
8960 Randers SØ
Danmark

Ved returnering af en vare, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet med varen er. Brug den i pakken vedlagte returseddel.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi selvfølgelig de fragtomkostninger, der har været ved returneringen, såfremt disse anses som værende rimelige. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifterne til returnering, herunder vores fragtomkostninger på DKK 29,-. Da vi kun ønsker glade kunder opfordrer vi dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med en vare, du har købt hos os.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og sørg altid for at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varen indtil vi modtager den. Vi opfordrer dig derfor til at gemme postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Persondata

For at kunne handle på www.zoey.dk skal du oplyse:

Navn
Adresse 
E-mailadresse
Telefon/ mobilnummer

 Ovenstående data vil blive gemt sammen med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data vil blive gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. Bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne vil blive slettet. Vi gør opmærksom på, at dine personlige oplysninger samt ordreinformationer ikke vil blive slettet, hvis du har oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening på vores hjemmeside, med mindre du beder os herom.

Dine personlige oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I en sådan situation, vil en eventuel videregivelse ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Du har som kunde mulighed for indsigt i vores registrering af dine personlige data, og du kan i henhold til reglerne i loven om behandling af personoplysninger gøre indsigelse mod registrering. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.zoey.dk via mail på office@zoey.dk.

Cookies
Når du benytter www.zoey.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som lægges på din computer for at kunne følge hele dit besøg på vores hjemmeside og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan til enhver tid slette alle cookies på din computer. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” - ”Internetindstillinger” - ”Generelt” - ”Browserdata" - "Slet cookies”.

 Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.zoey.dk er underlagt dansk ret og lovgivning. Det betyder, at enhver tvist afgøres af de danske domstole.

 Klageadgang og ankenævn
Vil du klage over dit køb, skal du sende en mail til office@zoey.dk eller ringe på tlf. (+45) 25 35 70 00. Såfremt vi ikke kan blive enige om en løsning, har du ret til at sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Du kan læse mere om lovgivningen vedr. E-handel i Danmark på www.forbrug.dk.

 Forbehold ved fejl
Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl, prisfejl manglende leveringer og udsolgte varer. I tilfælde af fejl, forbeholder vi os retten til at annullere en bestilling så snart vi har gjort dig opmærksom på det.

 Tavshedspligt
ZOEY har ansvaret for alle de personlige oplysninger, du ved et køb udleverer til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser.

ZOEY videregiver ingen oplysninger til tredjepart. Oplysningerne vil kun være at finde i virksomheden ZOEY. Hvis du ønsker et indblik i hvilke personlige oplysninger, vi opbevarer om dig, beder vi dig venligst kontakte office@zoey.dk.

Garanti

ZOEY overholder alle lovmæssige garantier og regler, hvis der er fejl på de varer, du har købt hos os. Har du en reklamation vedrørende en fabrikationsfejl på en vare, som vi har leveret, herunder også skader opstået under transporten, så kontakt os hurtigst muligt og returner varen til os. 

Reklamation og forbrugerbeskyttelse
Hvis du modtager en fejlbehæftet eller fejlekspederet vare, afholder ZOEY i tilfælde af returforsendelse, alle transportudgifterne. Købeloven, som varetager dine interesser som forbruger, er selvfølgelig også gældende, når du handler hos os.

Ansvar

ZOEY er ikke ansvarlige for nogen som helst skade på dig, med undtagelse af de tilfælde hvor vores ansvarsforsikring dækker, og hvor det forudsættes, at forsikringsgiver godkender, at en udbetaling kan finde sted. Udover disse tilfælde er ansvaret gennemgående begrænset til maksimum det beløb, der udgør indkøbsprisen for den aktuelle vare. ZOEY er aldrig ansvarlig for følgeskader.

Force majeure
Som følge af force majeure ophører ZOEYs forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har både du og ZOEY ret til at ophæve aftalen uden, at der i et sådan tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Force majeure dækker blandt andet over strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos os eller vores leverandører. 

Farver
Vi garanterer ikke, at de farver, der vises på webshoppen, præcist gengiver de faktiske farver på produkterne, idet farvernes gengivelse afhænger af indstillingerne på din computer, tablet etc. 

Ophavsret
Alle rettigheder, herunder ophavsrettigheder på www.zoey.dk forbliver hos ZOEY. Enhver brug af vores hjemmeside eller dens indhold, herunder kopiering eller opbevaring af dele eller hele indholdet, undtagen til dit eget personlige ikke-kommerciel brug, er forbudt uden tilladelse fra ZOEY.

 

Internationale ordrer (Dansk)
Vi tilstræber at afsende din pakke indenfor 1-4 hverdage efter, du har afgivet din bestilling. Vi benytter GLS, Bring og UPS til forsendelse af din bestilling, og den forventede leveringstid er ca. 2-10 dage. Forsendelsesomkostninger for internationale ordrer er EUR 9,- / NOK 50,- / SEK 50,- og bestiller du for mere end EUR 200,- / NOK 1.500,- / SEK 1.500,- er der gratis levering. Prisen er den samme uanset pakkens størrelse og vægt.